1. Kies een aanbieding
2. Pingel om de prijs
3. Deal!

Hoe werkt Pingelen.nl?


Registreren


Hoe kan ik mij registreren als gebruiker van Pingelen.nl?

Om te kunnen pingelen moet je lid zijn van Pingelen.nl Hiervoor moet je een profiel op de site aanmaken. Vul hiervoor alle benodigde gegevens in op ons registratiepagina, accepteer de algemene voorwaarden en klik op 'Profiel aanmaken'.

Hoe activeer ik mijn profiel?

Na het aanmaken van je profiel, ontvang je van ons een e-mail ter bevestiging. Als je klikt op de link in de email is je profiel geactiveerd en ben je direct ingelogd op de site. Je kunt dan meteen beginnen met pingelen.

Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen, wat moet ik nu doen?

Soms belandt de bevestigingsmail van je inschrijving bij de ongewenste mail. In dat geval voeg je info@Pingelen.nl toe aan de lijst met veilige afzenders om toekomstige berichten van Pingelen.nl wel goed te ontvangen. Hotmail, Live en MSN e-mailaccounts houden sommige berichten zelfs helemaal tegen. Neem in dit geval contact op met onze klantenservice.

Hoe log ik in op de site?

Vul in de velden rechts bovenaan de website je e-mailadres en wachtwoord in en klik op inloggen. Je kunt nu pingelen! Let op: als je computer automatisch wachtwoorden onthoudt, dan kunnen andere gebruikers van je computer met jouw profiel pingelen. Ook deze biedingen zijn bindend! Wij raden je aan "wachtwoord onthouden" voor Pingelen.nl uit te zetten.

Ik kan niet inloggen, wat is er aan de hand?

Er zijn drie mogelijkheden:

1. Je hebt nog geen profiel aangemaakt. Dat kan op onze registratiepagina.

2. Je hebt het aangemaakte profiel nog niet bevestigd door een klik op de link in je bevestigingsmail.

3. Jouw wachtwoord klopt niet bij je e-mailadres. Ben je het wachtwoord vergeten? Vraag het dan opnieuw aan. zie hiervoor wachtwoord vergeten.


Mijn profiel


Moet ik alle gegevens invullen?

Voor een correcte uitvoering en afhandeling van de onderhandelingen hebben we alle gevraagde gegevens op het registratieformulier van je nodig. Alleen volledige en naar waarheid ingevulde profielen zijn geldig. Zijn jouw persoonsgegevens onjuist of onvolledig dan is Pingelen.nl daar niet verantwoordelijk voor.

Waar worden mijn gegevens voor gebruikt?

Wanneer je een onderhandeling gewonnen hebt, wordt de aanbieder hiervan op de hoogte gesteld. Je gegevens worden uitsluitend verstrekt aan de betrokken aanbieder zodat de afhandeling goed kan verlopen. Pingelen.nl zal jouw persoonlijke gegevens niet aan derden verstrekken.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

Ga naar wachtwoord vergeten en vul het e-mailadres in waarmee je staat ingeschreven. Wij sturen je dan direct een mailbericht met een nieuw wachtwoord.

Kan ik mijn wachtwoord wijzigen?

Log in op de site en ga naar 'Instellingen'. Hier kan je jouw gegevens en je wachtwoord aanpassen.

Kan ik mijn gegevens zoals emailadres of adres wijzigen?

Log in op de site en ga naar 'Instellingen'. Hier kun je jouw gegevens aanpassen.


Gebruikersdashboard


Wat is 'Mijn Account'?

Dat is jouw eigen, persoonlijke archief op onze site. Hier vind je:


- Jouw persoonlijke instellingen (e-mail, wachtwoord e.d.)

- Openstaande onderhandelingen waarop jij hebt geboden

- Jouw gewonnen onderhandelingen

- De status van jouw betalingen (welke onderhandelingen betaald zijn en welke niet)

- Jouw persoonlijke instellingen (e-mail, wachtwoord e.d.)

- Mogelijkheid aan te geven welke mailberichten je van ons wil ontvangen (nieuwsbrief)

Je kunt 'Mijn Onderhandelingen' bekijken op mijn account. Let op: je ziet jouw gegevens pas nadat je bent ingelogd.

Hoe meld ik mij af voor de nieuwsbrief?

Afmelden voor de nieuwsbrief van Pingelen.nl kan in "mijn account" onder tabblad Persoonsgegevens of via de laatste nieuwsbrief of indien dit niet lukt neem dan hiervoor contact op met onze klantenservice .

Hoe verwijder ik mijn profiel?

Dit kan onze administratie voor je doen. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice


PINGELEN


Het aanbod op pingelen.nl is afkomstig van de aanbieder zoals vermeld op de pagina. Ieder product, ticket, arrangement of dienst is anders, dus lees goed de omschrijving. Aanvullende kosten vermelden wij, waar relevant, onder het kopje 'Exclusief'. Pingelen.nl treedt op als tussenpersoon en is niet verantwoordelijk voor de inhoud van de aanbieding.

Hoeveel kan ik pingelen?

Je kan pingelen met ronde euro bedragen. Biedingen op de site zijn bindend, op deze manier voorkomen wij dat er per ongeluk teveel geboden kan worden. Bij biedingen boven € 2.500,- kan het zo zijn dat wij jou vragen om € 0,01 over te maken op onze rekening. Dit doen we ter verificatie van jouw rekeningnummer zodat we zeker weten dat jij het bent.

Ik kan niet pingelen, wat is er aan de hand?

Er kunnen verschillende redenen zijn dat je niet kunt pingelen:

- Je bent niet ingelogd

- Je registratie is niet volledig ingevuld

- Je biedt met 'n ongeldige biednaam

Pingelen kan alleen met echte namen. Bied je mee met bijvoorbeeld een scheldwoord of een commerciële uiting, dan zijn wij helaas genoodzaakt (tijdelijk) jouw profiel te blokkeren. Wil je de blokkering opheffen, neem dan contact op met onze klantenservice.

Kan ik vaker dan 1 keer onderhandelen op hetzelfde product?

Het is mogelijk om vaker dan 1 keer op hetzelfde product te onderhandelen. Pingelen.nl kan aangeven dat pingelen niet meer mogelijk is, als naar onze mening de kans op een succesvolle onderhandeling nihil is. De mogelijkheden zijn daarom beperkt, als we telkens weer niet tot een prijsovereenstemming komen. Pingelen.nl geeft u in dat geval een melding dat pingelen op het betreffende product niet meer mogelijk is.

Ik heb al een keer hetzelfde product gekocht, kan ik nogmaals de onderhandeling openen?

Dat is mogelijk, Je kunt vaker dan 1 keer onderhandelen op hetzelfde product als je het product al een keer hebt uit onderhandeld en betaald. Het kan zijn dat er per aanbieder een gemaximeerd aantal producten per koper mogen worden aangeschaft. In dat geval krijg je van ons de melding als dat maximum aantal producten is bereikt.

Voor hetzelfde evenement zijn 3 verschillende tickets te verkrijgen, kan ik op alle 3 de tickets gelijktijdig onderhandelen?

Ja dat is mogelijk, maar Let op! Ieder bieding is bindend en kan leiden tot een prijsovereenstemming en koop, zie hiervoor onze voorwaarden. Het kan zijn dat je in voorkomend geval alle 3 de onderhandelingen moet afnemen.

Is het mogelijk de onderhandelingen af te breken en opnieuw te beginnen?

Dit is niet mogelijk. Je kan wel een nieuw bod plaatsen binnen de lopende onderhandeling, daarnaast kan je, als de geldigheidstermijn van de onderhandeling is verlopen, de onderhandelingen onder voorwaarden weer opnieuw starten. Zie hiervoor ook de vraag kan ik vaker dan 1 keer onderhandelen op hetzelfde product.

Wat gebeurt er met onderhandelingen die niet leiden tot een prijsovereenstemming?

Deze onderhandelingen worden geregistreerd in je dashboard. Je kan ze terug vinden onder 'Mijn onderhandelingen'

Andere mensen hebben de onderhandelingen afgesloten met een ander bedrag dan waarvoor ik heb onderhandeld, hoe kan dat?

Bij iedere onderhandeling is er sprake van een hoeveelheid van verschillende factoren die van invloed zijn op de onderhandeling. De onderhandelingen zijn per dag per uur per minuut verschillend en er zijn nog veel meer factoren die van invloed kunnen zijn. Er is daarom geen sprake van een vaste prijs. Over de onderhandelingen doet Pingelen.nl verder geen mededling.

Waarom is de onderhandeling beperkt geldig?

Dit is omdat de omstandigheden rondom de onderhandeling kunnen wijzigen. De tijd is ruimschoots voldoende om de onderhandeling te voeren, omdat je direct een reactie krijgt op het bod dat je hebt gedaan.

Wordt een bieding vanaf mijn telefoon of tablet net zo snel verwerkt als via een vaste verbinding?

Mobiele netwerken zijn helaas minder stabiel dan vaste internetverbindingen. Hierdoor komen meldingen vanuit ons systeem soms later binnen op mobiele apparatuur. Over het algemeen is er ook voldoende tijd om het tegenbod te ontvangen en te beoordelen en je vervolg actie te bepalen.

Waarom krijg ik een foutmelding na het plaatsen van mijn bod?

De servers achter onze site beschikken over zeer veel capaciteit. Overbelasting komt hierdoor praktisch nooit voor. Het blijft op piekmomenten -net als bij elke andere website- echter mogelijk dat er teveel mensen tegelijk pingelen, waardoor in de site in sommige gevallen vastloopt en je een foutmelding ziet. Pingelen.nl probeert in de foutmeldingen zo duidelijk toe te lichten wat er aan de hand is.

Welke onderhandelingen zijn er zichtbaar en wat zie ik ervan terug op Pingelen.nl?

In je dashboard vind je al je openstaande onderhandelingen terug. Je ziet bij openstaande onderhandelingen de vereiste actie terug. Klik je op de link van de actie, dan kan je direct de gevraagde actie uitvoeren


We zijn het eens over de prijs


Je hebt ons laatste bod geaccepteerd, of wij hebben je laatste bod geaccepteerd, wat kan je nu verwachten?

Zodra we het eens zijn over de prijs ontvang je van Pingelen.nl een bevestigingsmail. In deze e-mail staat beschreven wat je kunt verwachten qua afhandeling en betaling. Het is belangrijk dat je de bevestigingsmail goed doorleest omdat de afhandeling niet bij elke product, ticket, arrangement etc gelijk is.

Het bod dat ik heb geplaatst is direct door Pingelen.nl geaccepteerd, kan dat?

Ja dat is zeker mogelijk, Pingelen.nl kan jouw biedingen accepteren of een tegenbod doen.

Ik heb nog geen bevestiging ontvangen, nadat we het eens zijn geworden over de prijs, wat kan ik nu doen?

Je ontvangt binnen enkele ogenblikken van ons een bevestiging per e-mail. Komt dit bericht niet binnen, kijk dan bij Mijn onderhandelingen'. Daar vind je de benodigde gegevens en eventueel openstaande acties

Ik ontvang helemaal geen mails van Pingelen.nl, hoe kan dat?

Sommige mailproviders blokkeren bepaalde berichten van Pingelen.nl. Je kan jouw openstaande en gearchiveerde onderhandelingen terugvinden als je inlogt op de site en kijkt bij Mijn Onderhandelingen.

Wil je alsnog graag de mails van ons ontvangen, deblokkeer Pingelen.nl dan in jouw mailprogramma. Dit kan zo:

- Ga naar Postvak in/ Inbox

- Klik rechts bovenin op OPTIES/OPTIONS

- Kies dan MEER OPTIES/MORE OPTIONS

- In dat veldje klik je in het kopje Ongewenste e-mail op Veilige en geblokkeerde afzenders/ Safe & Unsafe sender

- In het veld klik je op "Geblokkeerde afzenders"/ Unsafe sender

- Je komt dan in een veldje waarin je een lijst ziet van alle geblokkeerde e-mailadressen

- Klik hier op noreply@pingelen.nl en/of klantenservice@pingelen.nl en klik op Uit lijst verwijderen / Remove from list

Neem vervolgens contact op met onze klantenservice om je mailbericht opnieuw te laten versturen.


Betalen


Hoe kan ik betalen?

Je ontvangt van ons een e-mail met een link naar betaalopties

- Na klik op de link kan je betalen met iDeal, andere betaalmethodes worden in een later stadium mogelijk gemaakt op pingelen.nl

Onze betalingspartner is Sisow, zij maken de betalingen technisch mogelijk

Geldt voor de producten die ik koop via pingelen.nl een afkoelperiode van 7 dagen i.v.m. Wet Kopen op Afstand?

Reserveringen voor vervoer, accommodatie, restaurants en voorstellingen zijn uitgesloten zijn hiervan uitgesloten, (zie hiervoor de gegevens van de Rijksoverheid) voor de overige producten en of diensten die worden aangeboden via pingelen.nl geldt deze afkoelperiode wel.

Ik heb geen Nederlands rekeningnummer, hoe kan ik betalen?

Op dit moment kan alleen via iDEAL worden betaald, pingelen.nl breidt de betaalmogelijkheden in de toekomst verder uit.

Wat gebeurt er als ik niet betaal?

Zodra we overeenstemming hebben over de prijs krijg je van ons een bevestigingsmail. Daarna ontvangt je een betalingsherinnering via mail. Heb je na 7 werkdagen nog niet betaald, dan gaan wij over tot automatische incasso. Dit proberen wij 2 keer. We brengen voor deze automatische incasso € 3,50 extra in rekening. Als dit niet lukt, dan schakelen wij een incassobureau in. Let op, Pingelen.nl kan niet garanderen dat uw onderhandelde producten nog beschikbaar zijn als uw betaling te laat wordt ontvangen.

Hoe lang duurt het voordat de incasso wordt uitgevoerd?

Als wij binnen 7 werkdagen nog geen betaling hebben ontvangen, dan proberen wij het bedrag via een automatische incasso van je rekening af te schrijven. We brengen voor deze automatische incasso € 3,50 extra in rekening.

Er is een onjuist bedrag van mijn rekening afgeschreven, hoe kan dit?

Het totale bedrag dat wij in rekening brengen is jouw hoogste bod plus € 5,- administratiekosten Mocht je een ander bedrag zien dan dit totaal (onderhandelde prijs + €5) en er is geen sprake van automatische incasso, neem dan contact met ons op.

Er kan alleen met iDeal betaald worden, waarom?

Pingelen.nl breidt de betaalmethodes zo snel mogelijk uit.

Ik heb betaald, wat nu?

Kijk bij Mijn Onderhandelingen, hier zie je hoe je jouw tickets krijgt. De afhandeling lees je ook terug in de 'Bevestigingsmail'.


Annuleren


Ik wil annuleren, kan dat?

Een bod op product van Pingelen.nl is bindend. Ieder winnend bod is te allen tijde onherroepelijk. Indien er overeenstemming over de prijs is bereikt, dan ben je verplicht de transactie aan te gaan. Voor meer informatie verwijzen wij je door naar onze Voorwaarden.


Inhoud arrangement


Op wat voor arrangementen kan ik pingelen?

De inhoud van de geboden tickets en arrangementen is afkomstig van de aanbieder zoals vermeld rechts bovenaan de pagina. Elk arrangement is anders, dus lees de omschrijving goed. Aanvullende kosten vermelden wij, waar relevant, onder het kopje 'Exclusief'. Pingelen.nl treedt op als tussenpersoon en is niet verantwoordelijk voor de inhoud van de aanbieding.

Voor hoeveel personen is het arrangement?

Tenzij duidelijk anders vermeld, bied je op een arrangement voor twee personen. Het totaalbedrag is dus ook voor twee personen, niet per persoon.

Kunnen wij bij voorstellingen naast elkaar zitten?

De meeste aanbiedingen voor shows zijn voor twee of vier kaarten. Dit zijn plaatsen naast elkaar. Win je echter twee aanbiedingen voor dezelfde show, dan is er geen garantie dat iedereen naast elkaar kan zitten.

Zijn evenementen toegankelijk voor rolstoelen?

Dit verschilt per evenement. Kijk op de website van de organisatie voor meer informatie. Is het aantal rolstoelplaatsen beperkt, neem dan voor je eerste bod telefonisch contact op met de organisatie om te informeren naar de mogelijkheden om te reserveren.

Is Pingelen.nl aangesloten bij ANVR/SGR?

Pingelen.nl is een tussenpersoon en geen reisorganisatie, wij niet aangesloten bij ANVR en SGR. De aanbieders van de arrangementen op onze site zijn vaak wel aangesloten bij deze organisaties. Op de sites van de aanbieders zie je of dit het geval is.

Hoe kom ik in contact met de aanbieder?

Deze gegevens worden aan je verstrekt bij de bevestiging van de ontvangst van de betaling.


Privacy


Hoe gaat Pingelen.nl om met privacy van de leden?

Pingelen.nl respecteert de privacy van al haar leden en alle gebruikers van pingelen.nl en draagt er zorg voor dat de persoonlijke en zakelijke informatie die je ons verschaft vertrouwelijk wordt behandeld. De complete privacy-verklaring vind je hier.


Klachten


Ik heb een klacht over de inhoud van een arrangement, wat doe ik hiermee?

Betreft de klacht de geboden diensten door de aanbieder van het arrangement, wend je dan tot de aanbieder. Alleen de aanbieder kan ingaan op inhoudelijke klachten over kwaliteit van de geboden diensten en producten.

Mijn klacht gaat over de service van Pingelen.nl zelf, wat nu?

Ontevreden over de dienstverlening door Pingelen.nl of bijvoorbeeld de inhoud van onze website? Vul dan ons klachtenformulier in en laat het ons weten. We nemen de klacht direct in behandeling en zullen zo snel mogelijk reageren.


Begrippen


Pingelen

Pingelen is hetzelfde als onderhandelen, zodra u bent ingelogd en een bod plaatst is het pingelen begonnen. Ieder bod is bindend en kan leiden tot een verplichting tot koop.

Bod

Bedrag van het bod in euro's dat je invult op de website en bevestigd.

Tegenbod

Bedrag van het bod in euro's van de Aanbieder dat je ontvangt tijdens de onderhandeling

Winnend bod

Het bod dat door Bieder of Aanbieder is geaccepteerd, de koopovereenkomst is dan gesloten

Deal

Zie winnend bod

Prijsovereenstemming

Zie winnend bod

Bieder

Lid van de website Pingelen.nl die onderhandelt op het aanbod op de website van Pingelen.nl

Aanbieder

Degene die het product of de dienst op de website van Pingelen aanbiedt.